Szanowni Państwo, księgarnia WszystkieKsiazki.pl jest w trakcie rozbudowy - zamówienia na obecną ofertę można składać w KsiegarniaDlaNauczycieli.pl. Dziękujemy!

Informatyka Podręcznik Klasa 6 Szkoła podstawowa

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 30,80 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,62 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Wanda Jochemczyk, Iwona Krajewska-Kranas, Witold Kranas, Agnieszka Samulska, Mirosław Wyczółkowski | Wydawca: WSiP


Dostępność: Niska
Czas dostawy tego produktu może być wydłużony


Kategorie: Informatyka i programowanie | Klasa 6 | Podręczniki szkolne |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 29,33 zł | Kod kreskowy: 9788302204340
Rok wydania: 2019 | Wydanie: 1 | Oprawa: broszurowa" | Strony: 136 |


Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Podręcznik jest podzielony na 4 rozdziały: Lekcje z aplikacjami, Lekcje w sieci, Lekcje z liczbami, Lekcje z algorytmami. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie najważniejszych informacji. Publikacja łagodnie wprowadza w świat programowania, jest w pełni dostosowana zarówno do możliwości percepcyjnych ucznia, jak i do potrzeb nauczyciela. Informatyka inspiruje dzieci do samodzielnej pracy i pomaga im zdobyć kompetencje niezbędne w skomputeryzowanym świecie. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą umiejętności wymagane w podstawie programowej. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch – barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów. To sprawdzone rozwiązanie, które doceniło już wielu nauczycieli. Tematy informatyczne poruszane podczas lekcji łączą się z innymi przedmiotami. Uczeń w klasie szóstej pracuje: z edytorem tekstu (m.in. tworzy krzyżówkę z tabeli); z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. sortuje i filtruje dane, kopiuje formuły); z programem prezentacyjnym (tworzy multimedialną prezentację, pracuje w chmurze nad wspólną prezentacją); w sieci (korzysta z Tłumacza Google, Akademii Khana, wyszukuje informacje w internecie); ze Scratchem (m.in. projektuje grę, znajduje największą lub najmniejszą wartość). Autorzy – doświadczeni metodycy – proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk. Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco: Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem. W trakcie lekcji uczeń poznaje sposób jego rozwiązania. Po każdej lekcji znajdują się zadania do samodzielnego wykonania. Lekcje zawierają też listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika.