Szanowni Państwo, księgarnia WszystkieKsiazki.pl jest w trakcie rozbudowy - zamówienia na obecną ofertę można składać w KsiegarniaDlaNauczycieli.pl. Dziękujemy!

Logiś i ja Ćwiczenia logicznego myślenia Analogie Etap I

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 42,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 1,68 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Agnieszka Suder | Wydawca: Wydawnictwo WiR


Dostępność: NakladWyczerpany


Seria: Logiś i ja
Kategorie: Edukacja ogólnorozwojowa | Edukacja przedszkolna |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 40,00 zł | Kod kreskowy: 9788362739615


Logiś i ja to seria ćwiczeń kształtujących umiejętność logicznego myślenia. Wykonywanie zadań z Logisiem to umysłowy trening, który ułatwi dziecku przyszłą edukację w szkole. Zeszyt Analogie - Etap 1 - zawiera obszerny zestaw prostych zadań myślenia przez analogię. Ćwiczenia mają formę rysunkową, oparte są na materiale tematycznym i atematycznym. W zadaniach wykorzystano kilka różnych typów analogii – obiekty łączą takie relacje jak: wielkość, ilość, funkcja, relacja „część do całości”, przeciwieństwa, cechy. Myślenie przez analogię to umiejętność wnioskowania, odgadnięcia reguły i jej zastosowania. Doskonalenie tego mechanizmu rozumowania usprawnia lewą półkulę mózgu, pomaga dzieciom w nauce języka, przedmiotów ścisłych oraz reguł społecznych. Zestaw ćwiczeń składa się z dwóch części: 1. Zadania oparte na materiale tematycznym (strony: 1-23) Obrazki w tej części zostały dobrane tak, by dziecko znało przedstawione na nich przedmioty (zabawki, jedzenie, pojazdy, ubrania itd). Ćwiczenia zostały uporządkowane pod względem stopnia trudności – od najłatwiejszych relacji (wielkość, ilość) po trudniejsze (funkcje, cechy). Dziecko powinno odgadnąć regułę (na zasadzie podobieństwa) w oparciu o dwa przykłady, a następnie zastosować ją w ostatnim przykładzie. Spośród trzech obrazków do wycięcia dziecko wybiera ten prawidłowy i wkleja w puste miejsce. 2. Zadania oparte na materiale atematycznym (strony: 24-45) W tej części ćwiczymy odgadywanie relacji zachodzących pomiędzy figurami geomet-rycznymi. Zadaniem dziecka jest odkrycie reguły i dorysowanie brakującego elementu.