"Neurologopedyczne studia przypadków" pod redakcją Elżbiety Stecko to niewątpliwie ewenement na logopedycznym rynku wydawniczym.
Swoją oryginalność i niezwykłość publikacja ta zawdzięcza bogatym i różnorodnym tematycznie opisom przypadków, z którymi autorki zetknęły się w swojej praktyce zawodowej. Przedstawia, między innymi, pacjentów dotkniętych jąkaniem i autyzmem, afazją, osoby z zespołem Downa, "kociego krzyku", Nijmegen, Arnolda-Chiariego, Dandy'ego-Walkera, Landaua-Kleff nera, Pradera-Williego i Aperta, a także z dysartrią startą, małogłowiem pierwotnym i całkowitym rozszczepem podniebienia. Przypadki te, zaprezentowane w jasny i ciekawy sposób, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami neurologopedycznymi.
Książka jest odpowiedzią na zapotrzebowanie logopedów i studentów, którzy poszukują praktycznych informacji dotyczących leczenia swoich pacjentów.
Spis prac zawartych w publikacji - tom 3:
    Emilia Bagińska: Brak mowy u dziecka o nieustalonej etiologii.
    Justyna Bilińska: Studium przypadku chłopca z zespołem ataksja-teleangiektazja.
    Karolina Borczak: Studium przypadku dziewczynki z zespołem Angelmana.
    Izabela Czaplicka: Dysartria starta czy opóźniony rozwój mowy? Studium przypadku.
    Katarzyna Czechowicz-Gołaszewska: Opóźniony rozwój mowy jako następstwo deprywacji środowiskowej - studium przypadku.
    Katarzyna Dziurkowska: Studium przypadku dziewczynki z dysartrią po wypadku komunikacyjnym.
    Magdalena Fijałkowska: Opóźniony rozwój mowy czynnej u dziecka z obciążonym okresem I trymestru ciąży.
    Anna Gajewska: Studium przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy i procesów integracji sensorycznej.
    Olga Jakubiel: Neurologopedyczne studium przypadku 20-letniej pacjentki jąkającej się.
    Dorota Jasińska: Studium przypadku dziecka z zespołem Arnolda-Chiariego.
    Aleksandra Kaczyńska: Studium przypadku chłopca z dysartrią mieszaną - ataktyczno-wiotką.
    Iwona Kamińska: Opóźniony rozwój kompetencji komunikacyjnych i mowy u dziecka z zespołem mikrodelecji 22q11.2. Studium przypadku.
    Dominika Kościelniak: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą.
    Aneta Kotomska-Jachna: Studium przypadku chorej z afazją czuciową Wernickego.
    Małgorzata Krzemińska: Studium przypadku dziecka z zespołem Williamsa.
    Dorota Lachowicz-Piędziejewska: Studium przypadku dziecka z opóźnionym rozwojem mowy.
    Daria Lepa: Studium przypadku dziecka z defi cytami rozwojowymi. Obserwacja rozwoju mowy.
    Joanna Ławicka: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą w zespole genetycznym.
    Maria Malara-Adach: Studium przypadku dziecka z zespołem Pradera-Williego.
    Paulina Naruszewicz: Diagnoza logopedyczna i propozycja wspomagania rozwoju niemowlęcia z obciążonym okresem ciążowo-okołoporodowym - studium przypadku.
    Katarzyna Oulmokhtar: Studium przypadku dziecka z dysartrią mieszaną.
    Ewelina Pałasz-Urlich: Studium przypadku dziecka z zespołem Nijmegen.
    Ilona Prządka-Bawej: Studium przypadku chorej z ataksją móżdżkowo-rdzeniową typu 1 (SCA1).
    Anna Raczyńska: Studium przypadku dziecka z zespołem "kociego krzyku" (Cri du Chat syndrome).
    Katarzyna Rusek: Studium przypadku dziecka z niezdiagnozowanym zespołem genetycznym.
    Jolanta Rynkowska: Studium przypadku chłopca z dysartrią startą.
    Iwona Rzymowska: Studium przypadku dziewczynki z zespołem Axenfelda-Riegera.
    Anna Stępkowska: Wczesna interwencja logopedyczna u wcześniaków z ciąży trojaczej - studium przypadku.
    Irena Surdej: Studium przypadku dziecka z całkowitym rozszczepem podniebienia (syndrom Pierre-Robin).
    Agnieszka Węgier: Poziom rozwoju mowy u dziecka z niedosłuchem uwarunkowanym genetycznie. Studium przypadku.
    Jagoda Wielgosz: Studium przypadku dziewczynki z zespołem Downa.
    Marta Wilczopolska: Poziom rozwoju mowy chłopca z zespołem Dandy'ego-Walkera.
    Iwona Wojcieszuk: Stymulacja logopedyczna wyrównująca wczesne deficyty rozwojowe.
    Malwina Zawieja: Zaburzenia rozwoju mowy i kompetencji komunikacyjnych u dziecka ze zdiagnozowanym całościowym zaburzeniem rozwoju pod postacią autyzmu wczesnodziecięcego.