"Neurologopedyczne studia przypadków" tom 1 pod redakcją Elżbiety Stecko to niewątpliwie ewenement na logopedycznym rynku wydawniczym.
Swoją oryginalność i niezwykłość publikacja ta zawdzięcza bogatym i różnorodnym tematycznie opisom przypadków, z którymi autorki zetknęły się w swojej praktyce zawodowej. Przedstawia, między innymi, pacjentów dotkniętych afazją, jąkaniem, autyzmem, a także osoby z zespołem Cornelii de Lange, małomózgowiem pierwotnym, nietypową postacią fenyloketonurii, kruchego chromosomu X. Przypadki te, zaprezentowane w jasny i ciekawy sposób, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami neurologopedycznymi.
Książki są odpowiedzią na zapotrzebowanie logopedów i studentów, którzy poszukują praktycznych informacji dotyczących leczenia swoich pacjentów.
Spis prac zawartych w publikacji - tom 1:
Anna Andrzejewska: Dziecko z niedoczynnością tarczycy.
Magdalena Bieniek: Obraz zaburzeń językowych u osoby z afazją.
Izabela Binkowska: Studium przypadku pacjenta z afazją ruchową Broca
Justyna Boczar: Studium przypadku dziecka jąkającego się
Ewa Dębińska-Dzidek: Studium przypadku dziecka z opóźnieniem rozwoju mowy o trudnej do określenia etiologii
Grażyna Garwoła: Studium przypadku dziecka z zespołem Sturge'a-Webera
Joanna Gemra: Studium przypadku dziecka z upośledzeniem umysłowym
Regina Golińska: Afazja pourazowa - studium przypadku
Jolanta Grzegorzek: Studium przypadku chorej z afazją czuciową Wernickego
Dorota Haszko: Studium przypadku dziecka z podśluzówkowym rozszczepem podniebienia miękkiego
Agnieszka Jakubowska: Studium przypadku dziecka z dysartrią startą
Karolina Kalota-Wilczyńska: Studium przypadku dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością
Dorota Kamińska: Studium przypadku dziecka z grupy ryzyka zaburzonego rozwoju psychoruchowego
Karolina Kostro: Studium przypadku dziecka z zespołem Cornelii de Lange
Renata Krasnodębska: Studium przypadku dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną - upośledzeniem umysłowym i mózgowym porażeniem dziecięcym
Agnieszka Kwaśny: Studium przypadku dziecka z niepełnosprawnością umysłową
Grażyna Kwiatkowska-Żelazny: Studium przypadku dziecka z zespołem kruchego chromosomu X Monika Malicka: Diagnoza i terapia dziecka z wrodzoną wadą mózgu - holoprosencephalią semilobar.
Eliza Matelowska: Studium przypadku dziecka z małomózgowiem pierwotnym
Iwona Orzełowska: Studium przypadku dziecka z deficytami rozwojowymi
Wioleta Osuch: Studium przypadku jedenastoletniego chłopca z jąkaniem organicznym
Aneta Pakieła: Studium przypadku chorego z afazją Wernickego
Alina Pankiewicz: Diagnoza logopedyczna 8-letniego chłopca autystycznego
Izabela Piotrowska: Studium przypadku chorego z afazją ruchową
Ewa Podbielkowska: Studium przypadku dziecka z padaczką lekooporną
Mirosława Ponicka: Studium przypadku dziecka z nietypową postacią fenyloketonurii
Alicja Puciato: Studium przypadku dziecka niesłyszącego z mózgowym porażeniem dziecięcym
Jolanta Rogalska-Wojciechowska: Studium przypadku dziecka z alalią motoryczną
Katarzyna Rutkiewicz: Studium przypadku dziecka z dysfazją rozwojową
Magdalena Sałach-Zapaśnik: Studium przypadku dziecka z zaburzeniami w komunikacji i opóźnionym rozwojem mowy. Diagnoza logopedyczna
Anna Skoczylas: Studium przypadku dziecka jąkającego się
Danuta Wardawa: Studium przypadku dziecka z dysfazją rozwojową (ekspresyjną)
Barbara Więcek: Wspomaganie rozwoju dziewczynki z aberracją chromosomu 18. ze szczególnym uwzględnieniem mowy.
Barbara Wiśniewska: Opóźniony i zaburzony rozwój mowy u dziecka z rozszczepem podniebienia miękkiego i obciążającym wywiadem ciążowo-okołoporodowym.
Elżbieta Wrzołek-Kamińska: Wpływ zespołu wad ośrodkowego układu nerwowego na rozwój podstawowych funkcji życiowych