Publikacja Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu pod red. prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej zawiera wiedzę stanowiącą bazę dla wszystkich zakresów działalności pedagogicznych. W książce znajdują się nowe i mało znane informacje o skutecznych sposobach kierowania uczeniem się starszych przedszkolaków, o których powinien wiedzieć każdy świadomy nauczyciel i rodzic.Książka o skutecznej edukacji dzieci dla nauczycieli i dla rodziców starszych przedszkolakówW jaki sposób osiągnąć dobre efekty wychowawcze i prowokować dorosłych do kierowania w mądry sposób edukacją dzieci?Nie wystarczy wiedzieć, jakie zabawy i sytuacje zadaniowe należy organizować starszym przedszkolakom, lecz trzeba mieć świadomość, jakie są ich możliwości umysłowe. Publikacja Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu pod red. prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej zawiera wiedzę stanowiącą bazę dla wszystkich zakresów działalności pedagogicznych. W książce znajdują się nowe i mało znane informacje o skutecznych sposobach kierowania uczeniem się starszych przedszkolaków, o których powinien wiedzieć każdy świadomy nauczyciel i rodzic.To ponad 400-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, w której znajdziemy gotowe odpowiedzi na zagadnienia:Wprowadzenie do edukacji domowej i przedszkolnej starszych przedszkolaków:	    Relacje pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną	    Nowe sposoby kierowania procesem uczenia się dzieci	    Organizacja procesu uczenia się	    Konstruowanie autorskich programów wychowania przedszkolnego Edukacja starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu:	    Kształtowanie u dzieci zdolności do rozróżniania dobra od zła	    Wychowanie społeczne dzieci	    Dbałość o rozwój mowy	    Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych	    Kształtowanie u dzieci umiejętności samoobsługowych	    Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznych dzieci	    Wdrażanie starszych przedszkolaków do dbałości o bezpieczeństwo	    Wychowanie przez sztukę	    Wychowanie techniczne	    Edukacja przyrodnicza	    Wielostronne kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania	    Wspomaganie rozwoju umysłowego starszych przedszkolaków	    wraz z edukacją matematyczną	    Wychowanie rodzinne i obywatelskie	    Niektóre problemy przygotowania dzieci do podjęcia nauki w szkole	    Dbałość o pozytywny wizerunek szkoły	    Rozsądnie i merytorycznie o obniżeniu obowiązku rozpoczynania nauki  szkolnej oraz odroczeniu z obowiązku szkolnego niektórych dzieci„(…) Książkę tę – z jednej strony – należy traktować jako kontynuację cyklu publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej, rozszerzających wiedzę rodziców i nauczycieli o tym, jakie są prawidłowości rozwojowe, dlaczego, w jaki sposób i w oparciu o jakie założenia koncepcyjne należy wspierać dzieci w rozwoju, wychowaniu i edukacji. Z drugiej zaś strony, jest to książka różniąca się od wcześniejszych, gdyż jako jedna z pierwszych bezpośrednio nawiązuje do Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r.). Stąd też wynika jej oryginalność, wyjątkowość i aktualność. To nie tylko kompendium wiedzy, ale – należy przypuszczać, że stanie się również kanonem literatury przedszkolnej. (…) Łączy bowiem wielką erudycję i doświadczenie pedagogiczne z niezwykłą wrażliwością i niespotykaną wręcz umiejętnością kontaktu z czytelnikiem”.Fragment recenzji dr hab., prof. Ewy M. KuleszyAkademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie