Szanowni Państwo, księgarnia WszystkieKsiazki.pl jest w trakcie rozbudowy - zamówienia na obecną ofertę można składać w KsiegarniaDlaNauczycieli.pl. Dziękujemy!

Rodzicielskie sposoby rozpoznawania i rozwijania zainteresowań i zdolności

Wróć do wyników wyszukiwania | Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 29,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,58 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Łukasiewicz-Wieleba Joanna | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: NakladWyczerpany


Stawka VAT: 5% | Cena netto: 27,62 zł | Kod kreskowy: 9788362828814
Rok wydania: 2013 | Oprawa: miękka | Strony: 222 |


Andreas Salcher w swojej książce Uzdolniony uczeń i jego wrogowie, przytacza anegdotę, w której nauczycielka uspokaja matkę zaniepokojoną zachowaniem swojego uzdolnionego dziecka słowami ""Proszę się nie martwić, najpóźniej do 3 klasy wszystko się wyrówna"". To, że rodzice nie są przygotowania do radzenia sobie z rozwijaniem potencjału własnych dzieci, nie zmienia faktu, że są oni pierwszymi odkrywcami ich możliwości. Od chęci, zaangażowania oraz posiadanych przez rodziców zasobów zależy, co stanie się z odkrytym talentem. Prezentowane w książce badania ukazują, na ile i w jaki sposób rodzice dostrzegają i rozwijają zainteresowania i zdolności własnych pociech. Oddając tę książkę w ręce Czytelnika, wyrażamy nadzieję, że dla wielu stanie się ona inspiracją do refleksji nad własnymi strategiami i sposobami radzenia sobie z potencjałem dzieci.O rodzicielstwie jako takim zaczynamy mówić od niedawna. Częściej jest pokazywane ono jako efekt dokonujących się zmian społecznych, wymuszających zmiany w rolach ojca/matki. Pewne aspekty przemian społecznych znalazły sie w polu uwagi Autorek. Jednak główny nurt Ich poszukiwań został zawężony do funkcjonowania w rolach rodzicielskich. Autorki weszły do wnętrza realizacji tych ról szukając, jak rodzicielstwo radzi sobie z rozpoznawaniem i rozwianiem zainteresowań i uzdolnień dzieci. Nie jest to opowieść o idealnym rodzicielstwie, ale o mającym realny wymiar i ograniczenia. Praca (...) nie posiada postawionej ostatniej kropki, pobudza do dyskusji i własnych interpretacji, inspiruje do poszukiwań jak wspomóc pokolenia, aby każde mogło bardziej (niż wcześniejsze) świadomie działać w roli rodzicielskiej.