Szanowni Państwo, księgarnia WszystkieKsiazki.pl jest w trakcie rozbudowy - zamówienia na obecną ofertę można składać w KsiegarniaDlaNauczycieli.pl. Dziękujemy!

Przemiany edukacyjne w małym mieście

Wróć do wyników wyszukiwania | Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 36,00 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 0,72 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Pawlak Robert | Wydawca: Wydawnictwo APS


Dostępność: Niska
Czas dostawy tego produktu może być wydłużony


Kategorie: Pedagogika |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 34,29 zł | Kod kreskowy: 9788364953446X
Rok wydania: 2016 | Oprawa: miękka | Strony: 350 |


Robert Pawlak – pracownik w Katedrze Socjologii Zmiany Społecznej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Jego zainteresowania naukowe obejmują: reformy edukacyjne w Polsce i na świecie, przemiany oświatowe w społecznościach lokalnych, urynkowienie szkolnictwa, nierówności edukacyjne.Książka jest całościową i kompletną monografią rozwoju oświaty w ostatnich 15 latach w małym mieście na przykładzie Wołomina. Jest to ujęcie wieloaspektowe, w którym Autor łączy makroperspektywę przemian globalnych z mezoperspektywą przemian narodowych i mikroperspektywą przemian lokalnych. Jest to też podejście dynamiczne, tak w sensie ukazywania poszczególnych kwestii w toku upływu czasu, jak i poprzez powrót Autora, po kilkunastu latach, do tego samego obiektu badań […]. Robert Pawlak dociekliwie dokumentując, ukazuje wiele trudności i stanów kryzysowych, a nawet paradoksów przemian oświaty, jak na przykład: nierówne traktowanie różnych jej składników, bezradność wobec dynamicznych zmian demograficznych, konflikt etatyzmu i lokalizmu w reformowaniu oświaty, szkodliwość egzaminów zewnętrznych zaostrzających selekcje, zapaść szkolnictwa zawodowego i zerwanie jego więzi z gospodarką, powstanie quasi-rynku edukacyjnego, wypalenie zawodowe nauczycieli po przedwczesnych awansach, wysysanie najzdolniejszej młodzieży przez metropolię, jednostronność wychowawczą dominującej w samorządzie prawicy narodowo-katolickiej przy jednoczesnym braku kontaktów nauczycieli z rodzicami, bezradność wychowawczą wobec patologii społecznych, niemożność zadomowienia się w tym mieście uczelni wyższej, zupełną bierność szkolnictwa wobec eksplozji nowych źródeł uczenia się […]. Książka jest dobrze ustrukturyzowana problemowo, napisana przejrzyście, dokładnie i bogato udokumentowana empirycznie. Nie mam wątpliwości, że jest to monografia naukowa bardzo wartościowa i odkrywcza.Z recenzji wydawniczejprof. dr hab. Zbigniewa Kwiecińskiego