Szanowni Państwo, księgarnia WszystkieKsiazki.pl jest w trakcie rozbudowy - zamówienia na obecną ofertę można składać w KsiegarniaDlaNauczycieli.pl. Dziękujemy!

Kalejdoskop ucznia Lektury klasy 1-3 Część 2

Wróć do pełnej listy produktów

Nasza cena: 33,20 zł
Twój rabat na kolejne zakupy: 1,33 zł Zobacz, jak wykorzystać rabat?
Autor: Katarzyna Harmak, Kamila Izbińska | Wydawca: WSiP


Dostępność: Niska
Czas dostawy tego produktu może być wydłużony


Seria: Kalejdoskop ucznia
Kategorie: Edukacja wczesnoszkolna | Język polski | Podręczniki szkolne |
Stawka VAT: 5% | Cena netto: 31,62 zł | Kod kreskowy: 9788302171161
Rok wydania: 2019 | Wydanie: 2 | Oprawa: broszurowa" | Strony: 80 |


Kalejdoskop ucznia. Lektury. część 2 jest propozycją mającą ułatwić nauczycielom rozbudzanie i rozwijanie u dzieci zainteresowań czytelniczych. W publikacji, składającej się z dwóch części, znajdują się różnorodne ćwiczenia przygotowane dla uczniów klas I–III do lektur polecanych przez MEN w podstawie programowej. W drugiej części opracowano lektury dla klasy drugiej i trzeciej. Lektury opracowane w cz. 2.: Hans Chrystian Andersen, Baśnie (do wyboru) Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca? Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku Maria Krüger, Karolcia Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn Marcin Pałasz, Sposób na Elfa Joanna Papuzińska, Asiunia Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek Proponowane ćwiczenia mają na celu między innymi: sprawdzenie stopnia rozumienia treści przeczytanych książek lub ich fragmentów, ustalenie przebiegu zdarzeń w tekście, omówienie cech głównych bohaterów i ocenę ich postępowania, doskonalenie umiejętności pisania różnych form gatunkowych, jak np. opis postaci, list, ogłoszenie. Uczniowie mają możliwość swobodnego wypowiadania się na temat własnych wrażeń o przeczytanej książce, współtworzenia lub tworzenia jej okładki, przeczytania krótkich informacji dotyczących autorów – twórców literatury dla dzieci. Do każdej lektury mali czytelnicy uzupełniają lub samodzielnie przygotowują metryczkę. Zeszyt wzbogacają diagramy, rebusy, historyjki obrazkowe, plątaninki, rozsypanki literowe i wyrazowe oraz inne ćwiczenia i polecenia aktywizujące ucznia, a także nalepki i wycinanki. Nauczyciel decyduje, w jakiej kolejności będzie omawiał lektury, pamiętając o strukturze zeszytu – pierwsze opracowania są propozycjami przeznaczonymi dla najmłodszych uczniów. Warto przypomnieć, że materiał ćwiczeniowy należy dostosować do możliwości zespołu klasowego, uzupełnić poleceniami dotyczącymi szczegółowej interpretacji tekstu, aspektów społecznych, etycznych, wychowawczych oraz wzbogacić własnymi propozycjami i scenariuszami zajęć.